اتصالات پرسی پاورپایپ

معرفی اتصالات پرسی پاورپایپ

معرفی اتصالات پرسی پاورپایپ

اتصالات پرسی :

این نامگذاری به این علت انجام گرفته که در این نوع اتصال، حلقه ای بر روی لوله قرار گرفته و توسط وسیله مخصوصی بر لوله  فشرده (پرس) می گردد، به این ترتیب آج های اتصال در گوشت درونی لوله فرو رفته و به کمک اورینگ هایی که در کنار این آج ها قرار دارد، ارتباط بوجود آمده را آب بندی می کند و از نشتي آب جلوگیری بعمل می آورد.اتصال پرسی از چهار جزء متفاوت تشکیل شده است .

بدنه اتصال پرسی :

بدنه اتصال از جنس برنج می‌باشد که جهت مقاوم سازی و زیباسازی توسط آلیاژ نیکل آبکاری شده است. بر روی بدنه اتصال آرم شرکت ، سایز آن و علامت استاندارد حک شده. و در قسمت سر شلنگي هر اتصال دنده هايي به صورت معكوس جهت نگهداری لوله در جای خود تراشيده شده است .

1- برنج :

آلیاژیست که از مس و روی تشکیل شده است که در برابر اکسید شدن مقاوم بوده و به علت انعطاف پذیری توان مقاومت در برابر فشارهای جانبی مانند فشار عبور آب و فشارهائی که در اثر پنهان سازی درون مصالح ساختمانی بر آن وارد می شود را داراست.

2-نیکل :

آلیاژیست به رنگ نقره ای‌  و به خوبی‌ جلا می‌گیرد. این فلز به علت انعطاف پذیری و دوام زیاد در برابر اکسید شدن برای آبکاری و روکش فلزات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدنه اتصالات پرسي با توجه به اينكه توسط پيشرفته ترين تجهيزات تراش (CNC) توليد مي شود داراي كمترين ميزان تلورانس ابعادي مي باشد. 

اورینگ‌های اتصال پرسی :

در اتصالات پرسی بمنظور جلوگیری از نفوذ پذیری آب علاوه بر فشرده شدن عاج‌های بدنه اتصال در گوشت درونی لوله، در هر انشعاب از دو اورینگ نیز استفاده میشود. این اورینگ‌ها از ممتاز‌ترین اورینگ‌های مهندسي بوده که در فاصله مشخص از یکدیگر در میان دنده ها قرار گرفته اند. این اورینگ‌ها مقاومت گرمایی بالایی دارند و به سادگی‌ دچار خشکی و شکنندگی نمی‌شوند.

حلقه استیل اتصال پرسی :

قسمت سوم یک اتصال پرسی حلقه‌ای از جنس استیل ضد زنگ (Stainless Steel) می‌باشد. که وقتی‌ بدنه اتصال در درون لوله قرارمی‌گیرد این حلقه بر روی لوله قرار گرفته و عملا لوله در میان حلقه استیلی و بدنه برنجی مهار میشود. بر روی این حلقه از جنس استیل سوراخهایی تعبيه شده که لوله به محض جا افتادن در جای خود از آن سوراخها قابل رویت بوده  و آماده برای فشرده شدن حلقه بر روی آن می‌باشد.       

فلز استیل :

100% در مقابل زنگ زدگی مقاوم بوده و دارای استحکام قابل ملاحظه ای است. که به محض فشرده شدن بر روی لوله به هیچ عنوان قابل برگشت نمی‌باشد.

پايه نگهدارنده حلقه اتصال پرسی :

این مهار‌های پلاستیکی که در انتهای دنده هاي سر شلنگي هر انشعاب قرار دارد جهت نگهداری و مهار حلقه استیل بر روی بدنه اتصال می‌باشد. این مهارها با نگهداری حلقه استیل در جای خود بر روی بدنه اتصال، باعث بالا رفتن سرعت در اجرا می شود.

مزایا اتصالات پرسی پاورپایپ

نوع نصب اتصالات پرسی :

با توجه به توضیحات بالا درباره مشخصات اتصالات پرسی شایان ذکر است نصب این اتصالات به سادگی هر چه تمام تر انجام می‌گیرد. به این صورت که ابتدا لوله کالیبر شده وارد سرشلنگي شده و در داخل حلقه استیل قرار گرفته و پس از رویت از سوراخهای حلقه استیل توسط دستگاه پرس حلقه استیل بر روی لوله فشرده (پرس) شده و نصب به صورت کامل انجام میشود.

سرعت نصب اتصالات پرسی :

نصب به شیوه ارائه شده بسیار ساده و با سرعت قابل ملاحظه ای انجام می‌گیرد، به همین علت یکی‌ از مزایای استفاده از این اتصالات پرسی سرعت اجرای بالای آن می‌باشد، بطوریکه نصب لوله های پنج لایه با این اتصالات در قیاس با اجرای گونه‌های دیگر (سیستمهای سنتی‌) حدود 10 برابر سریع تر می‌باشد.